21/2/10

LA GRAN CIUTAT

AUTOR: Albert Massip i Pinatella
DURADA: 15 minuts aprox.
ALUMNES: 50 persones alhora formant 9 grups de 5-6 alumnes.
MATERIAL: 5 cadires escampades per l’espai.




* BRUGIT. So de trànsit, ciutat, embús... 30’’
Surten 50 persones en escena caminant estressats al ritme de la música i en totes les direccions possibles. Hi ha parades generals, imitant l’espera en un semàfor, per tornar a caminar.

1) Policies bojos. 5’
Es continua sentit un soroll de trànsit.
Al mig de l’escenari apareix un policia amb un xiulet fent veure que dirigeix el trànsit...sense quedar-se palplantat.
. N’arriba un altre que es col·loca al seu costat fent el contrari i això el molesta
. Encara n’apareix un tercer i la cosa es converteix en un guirigall, mirant-se desafiadament entre ells i entrant en competència per veure qui ho fa millor. S’emboliquen entre ells (braços, cames i cos).
. El segon policia té pipí i es gira per fer-lo.
. Apareix un 4t policia mig xulo que comença a dirigir gairebé com fent una coreografia i ballant... els altres 3 se’l miren, rient-se d’ell però comencen a imitar-lo de mica en mica.
. Apareix el 5è policia per l’altra banda llegint un llibre i passant de tot el trànsit.
Caos circulatori important.

* BRUGIT.... 30’’
Torna el trànsit de la ciutat. La gent s’ha girat i torna a caminar. Es posen les cadires al mig, distribuïdes en 2 a davant i 3 a darrere (separades entre elles perquè es vegi tothom).

2) La família en cotxe. 5’
Pare, mare, dos fills i iaia/iaio. S’acomiaden d’algú i s’asseuen al cotxe. Primer els de darrera i després els de davant (pare i mare).
. La nena es mareja, li donen la bossa per vomitar i, un cop plena, se la van passant amb fàstic.
. El pare comença a anar molt ràpid i tots fan cara de velocitat preocupats i agafats al seient. Pujades, baixades, dreta i esquerra.
. Els nens es barallen, la iaia s’hi afegeix cridant, la mare també, el pare mira endarrere posant en perill la vida de tots, la mare li fa crits però hi torna i finalment, deseperat, frena el cotxe en sec (tots es tiren endavant). Tothom para.
. Torna a arrencar i es van adormint de mica en mica tots... menys els conductor!

* BRUGIT.... 30’’
Torna el trànsit de la ciutat. La gent s’ha girat i torna a caminar. S’aparten les cadires en un racó.

3) Monstres. 5’
- Apareix un monstre que camina molt malament i fa una cara estranya... arriba fins al mig de l’escenari, mira el públic i fa un crit de por. Mira el públic com dient “heu vist quin crit més guai que he fet?”.
- N’arriba un altre, que encara camina d’una manera més estranya, es posa al seu costat i fa el mateix però fa un crit molt més potent. Es posa xulo perquè creu que és el millor.
- Surt un tercer monstre, que camina d’esquena, arriba al mig, es gira i fa un crit que fa més riure que por. Els altres dos, mirant el públic, se’ls escapa el riure i ell els mira no entenent res.
- Apareix un quart monstre, format per dues persones, i es col·loca al mig. Fa molta pudor. Tots els altres ho noten i es van apartant lentament cap a les bandes. Fa un crit tant potent, que tots tenen por i s’abracen entre ells (o salten als braços).
- Torna a fer el crit, tots se’n van pitant i es fa un tip de riure.

* BRUGIT.... 30’’
Torna el trànsit de la ciutat. La gent s’ha girat i torna a caminar. 5 encarregats posen les cadires escampades estratègicament: 2 juntes i 3 de separades.

4) Arriba la boira. 5’
Se sent una música lenta, misteriosa: arriba la boira a la ciutat. 5 personatges sorgeixen enmig de la gent.
Els personatges caminen dubitatius i lents, amb les mans al davant, forçant la vista i fent ganyotes.
. No es toquen tot i passar justos per davant, darrere, per baix i per dalt.
. Un li dona un cop a un altre sense voler pel fet d’anar amb les mans endavant.
. De mica en mica es van trobant i fan pinya per anar junts...
. Senten un sol crit d’algú (eoooo!!!) que haurà pujat sobre les 2 cadires i voldran salvar tirant-li una corda fictícia.
. Al final, estirant la corda acaben tots dalt de la cadira espantats i cridant al mateix temps (eoooo!!!)

* BRUGIT. ... 30’’
Torna el trànsit i es col·loquen les cadires formant una fila de cara al públic, com si fós un banc. Se sent música de natura i tothom es va apartant fins veure les cadires soles.

5) Banc del parc. 5’
Va arribant gent, primer un i després un altre. Passen unes quantes anècdotes.
- Apareix un pintor que pinta el banc del parc... ho fa una mica ràpid i xiulant. Marxa.
- Arriba l’enamorat, amb una flor a la mà, suspirant i esperant a la seva enamorada... es mira l’hora mig somrient.
- Arriba un borratxo (que fa pudor), no s’aguanta, i s’asseu just al costat d’ell, se’l mira, riu i s’adorm, quedant-li el cap sobre l’espatlla de l’enamorat. L’altre intenta apartar-se’n sense aixecar-se i aconsegueix tirar-li el cap cap a l’altra banda.
- Arriba el dubtós... no sap si seure o no. Va mirant a tots els costats i sempre té la mà a la barbeta perquè sempre pensa. Finalment, s’asseu a una cadira, però després s’ho repensa i s’asseu a l’altra. Després, per acabar, torna al lloc on era però acaba marxant.
- Arriba l’enamorada i no s’asseu, se saluden es donen la mà, li regala la flor i decideixen marxar, però l’enamorat queda enganxat per la pintura del banc. L’enamorada demana ajuda i apareix el dubtós que no sap si l’ha d’ajudar o no. Al final ho fa i acaben arrancant-lo (fent un soroll de pantalons esparracats). Es tapa el cul, l’enamorada se’n riu i el dubtós també. Marxen tots.
- Es desperta el borratxo i se’n va amb la cadira enganxada al cul.

* BRUGIT.... 30’’
Torna el trànsit de la ciutat. La gent s’ha girat i torna a caminar. 5 encarregats giren les cadires d’esquena al públic.

6) Lavabos públics. 5’
Se sent una música còmica. 5 personatges surten enmig de la gent, que s’aparta als laterals altre cop.
5 personatges estressats, cadascú amb les seves particularitats, van apareixent amb pressa i es col·loquen d’esquena al públic i de cara a les cadires. Es descorden la cremallera i fan veure que fan pipí.
- N’hi ha un que ja està fent pipí.
- N’entren dos de cop, amb molta pressa. Es posena fer pipí. A un li sona el mòbil, però no pot agafar-lo. El del costat, fa uns passos i li agafa el mòbil de la butxaca i li posa a l’orella i així parla.
- N’entra un de nou amb pressa. Vol estornudar, s’aguanta... però acaba estornudant de cara al del costat que, escandalitzat, s’eixuga la cara amb les mans.
- N’entra un de content que coneix als dos de cada costat, els vol abraçar però hi ha problemes. Al final, ho deixa córrer i fa pipí tranquil.
- El primer es gira de cara al públic, però el que aguanta amb les mans és una consola de videojocs.

* BRUGIT.... 30’’
Torna el trànsit de la ciutat. La gent s’ha girat i torna a caminar. Es deixen les cadires al seu lloc.

7) Les iaies. 5’
Apareixen un a un, uns iaios i iaies que caminen amb dificultats (un va amb cadira de rodes, l’altre amb bastó, un altre amb les mans a l’esquena...). Es col·loquen en una línia de sortida.
. Un es pren una pastilla i queda automàticament adormit (no sortirà corrents fins al final)
. Un té un atac de tos, tots busquen pastilles desesperadament i finalment n’hi donen una perquè li passi l’atac
. Se sent el xiulet de sortida i comencen lentament a empentar-se per arribar primers. Finalment, guanya l’adormit.

* BRUGIT.... 30’’
Torna el trànsit de la ciutat. La gent s’ha girat i torna a caminar.

8) Turistes. 5’
El grup surt tot disparat i escampat tirant fotos a tort i a dret cap al públic, cap als costats i a darrera. Dos s’apropen al públic i quan es descobreixen, se saluden i es tiren una foto un a l’altre i l’altra a l’un, posant-s’hi bé, com si fossin models. Se n’hi afegeix un altre al mig, que també li tiren fotos desesperadament.
Apareix una quarta persona pel davant i estornuda: tots tiren fotos als mocs.
N’apareix una altra, cau a terra, i tots li tiren fotos. El de terra també tira fotos als que estan drets.

* BRUGIT.... 30’’
Torna el trànsit de la ciutat. La gent s’ha girat i torna a caminar.

9) Sapastres. 5’
Uns quants personatges caminen. Es van entrebancant i caient entre ells formant un caos. N’apareix un que se’n riu dels altres, que és el que s’entrebanca més fort.

* BRUGIT.... 2’
Torna el trànsit de la ciutat. La gent s’ha girat i torna a caminar. De cop agafen tots la mateixa direcció i es converteix en un ball estrany.